You are currently viewing چگونه کارکنان شادتر باشیم

چگونه کارکنان شادتر باشیم


اگر 40 ساعت از 168 ساعت هفته کار می کنید، به این معنی است که تقریبا یک چهارم از هفته خود را در محل کار می گذرانید. البته، احتمالاً می‌خواهید مطمئن شوید که این ساعت‌ها لذت‌بخش‌تر از نبودن هستند.

با این حال، واقعیت تلخ این است که اکثر مردم در کار خوشحال نیستند. کار می تواند استرس زا باشد، اما این بدان معنا نیست که نمی توان به شادی دست یافت. در اینجا چند راه خوشحال کننده وجود دارد که می توانید شروع به دوست داشتن شغل خود کنید و در واقع به عنوان یک فرد مثبت وارد شرکت خود شوید.

کاری که انجام می دهید را دوست داشته باشید.

وقتی درگیر کارهایی می شویم که معنی دار هستند، به رشد حرفه ای و شخصی ما منجر می شوند و به ما انرژی می دهند، احساس خوشبختی و رضایت بیشتری می کنیم. زمانی که در “منطقه” خود هستیم و عمیقاً در انجام کاری که از آن لذت می بریم غرق می شویم، احساس خوشبختی را تجربه می کنیم. همانطور که می گویند وقتی شما من عاشق کارم هستم، هرگز مجبور نیستید یک روز کار کنید. وقتی کارمان را دوست داشته باشیم، کار به اشتیاق ما تبدیل می شود و رضایتی فراتر از منافع مالی به دست می آوریم. حتی اگر هنوز شغل خود را دوست ندارید، می توانید با تجسم آن به عنوان کاری که مایل به انجام آن هستید و نه چیزی که به شما تحمیل می شود، نسبت به آن احساس مثبتی داشته باشید. ما زمانی بیشترین بازدهی را داریم که آنچه را که می‌خواهیم انجام می‌دهیم، نه آنچه را که احساس می‌کنیم به ما تحمیل شده است.

از آنچه در محل کار اتفاق می افتد به روز باشید.

احساس غیبت در کار یا ندانستن از جزئیات شایعات و اتفاقات محل کار می تواند باعث شود که احساس نارضایتی و قدردانی نکنید. اگر شما فردی هستید که ترجیح می‌دهید از رادار دور بمانید و سپس منتظر بمانید تا شخص دیگری چای را بریزد، همیشه آخرین نفری هستید که می‌دانید. پیشنهاد می کنیم به جای اینکه از طریق یک همکار در تیم، سازمان یا حتی همکارانتان چه خبر است، چشم و گوش خود را باز نگه دارید و فعالانه به دنبال اطلاعاتی باشید که برای رسیدن به اهدافتان، انجام یک کار موفق، و حتی با همکاران در یک صفحه بمانید.

یک شبکه اطلاعاتی ایجاد کنید و از آن استفاده کنید. حتی می توانید با رئیس خود جلساتی انفرادی داشته باشید و آنها را به صحبت دعوت کنید. محل کار شما ممکن است فرهنگ ارتباط آزاد نداشته باشد، اما اگر شما مسئول یافتن اطلاعات مورد نیاز خود هستید، هرگز به شخص دیگری نیاز نخواهید داشت که به شما اطلاعات بدهد. این نه تنها به شما امکان می دهد کار خود را بهتر انجام دهید، بلکه احساس کنترل بیشتری بر مسیر شغلی خود خواهید داشت.

سم زدایی دیجیتال

برای شاد بودن و بهره وری در محل کار، باید هر از چند گاهی از لپ تاپ، تلفن و سایر دستگاه های دیجیتال خود فاصله بگیرید. حتی صحبت کردن با تلفن یا چک کردن مکرر ایمیل های خود می تواند منجر به استرس شود. ناگفته نماند، در حالی که به گفته کارشناسان، تماشای مداوم صفحه نمایش می تواند منجر به افسردگی و خستگی شود. فناوری اینجاست تا بماند. اما این به ما بستگی دارد که بفهمیم چگونه می تواند ما را موفق تر کند بدون اینکه ما را درگیر کند. برای جلوگیری از فرسودگی، انجام منظم یک یا دو ساعت سم‌زدایی دیجیتالی به ما امکان می‌دهد شارژ و ریکاوری کنیم.

زیاد لبخند بزنید.

لبخند تاثیر فوری بر شادی و خوش بینی شما دارد. چه صادقانه لبخند بزنید و چه به صورت جعلی، یک لبخند مداوم ذهن شما را فریب می دهد تا این واکنش فیزیکی را مثبت تفسیر کند و فوراً هر کاری را که انجام می دهید به عنوان سرگرمی تلقی کند. حتی اگر خیلی اهل تشویق نیستید، آن را جعل کنید تا زمانی که آن را بسازید. به زودی مغز شما کار را با سرگرمی مرتبط می کند.

بنابراین، همانطور که روی آن گزارش بی پایان کار می‌کنید، با خجالت لبخند بزنید، کتابی دلخراش را مطالعه کنید، روی ارائه چالش‌برانگیز مشتری کار کنید. و ممکن است متوجه شوید که در مورد آن کمی احساس بهتری دارید. اگر امروز دلایل کافی برای لبخند زدن پیدا نکردید، فهرستی از دستاوردها، تعریف ها و تشکرهای خود از افراد واقعی تهیه کنید و ممکن است شما را خوشحال کند.

استراحت کنید.

شما به دلیلی وقت می گیرید. مرخصی از کار و تعطیلات فقط برای شادی شما حیاتی نیست. برای حرفه شما نیز خوب است. تقریباً 57 درصد از آمریکایی‌ها هرگز از روزهای تعطیل خود استفاده نمی‌کنند، به این معنی که احتمالاً هرگز به خواب کافی نخواهند رسید، بهره‌ور و کارآمد خواهند ماند و شغل خود را دوست دارند. اگر جایی وجود دارد که همیشه دوست داشتید آن را ببینید، آن بلیط هواپیما را بگیرید و سفر خوبی داشته باشید!

با این حال، اگر نمی توانید کاملاً خود را از کار دور کنید، اما آرزوی تغییر منظره را دارید، شغلی را در نظر بگیرید. Workcation ها به شما این امکان را می دهند که از هر کجا که می خواهید از راه دور کار کنید، حتی در دورافتاده ترین نقاط جهان، تا زمانی که از شبکه ناپدید نشوید. شما همچنان به دفتر کار متصل می‌مانید و در حالی که از امواجی که در سواحل می‌تابند یا خورشید که به شدت بر روی یک چمنزار خیره‌کننده می‌تابد لذت می‌برید، کار را انجام می‌دهید! چطور ممکن است این شما را خوشحال نکند؟

بعد از ساعت کاری کار نکنید.

مگر اینکه یک اورژانس یا شرایط منحصر به فرد باشد، همیشه باید هدفتان این باشد که به موقع کار را تمام کنید و منتظر بمانید تا شیفت شما تمام شود. ناگفته نماند، سعی کنید 24/7 نباشید تا همکاران و رؤسایتان حتی بعد از کار شما را اذیت کنند. سازمان ها هرگز نباید محیطی را اجرا کنند که تیم «همیشه فعال» را تشویق کند.

کلید حفظ تعادل بین کار و زندگی این است که زمان پایان کار خود را تعیین کنید و به زندگی شخصی خود بروید.

از کارمندان منفی دوری کنید.

همه ما سهم نسبتاً خوبی از همکاران خود را می دانیم که از لحظه ای که وارد می شوند شروع به ناله کردن در مورد کار، حجم کاری خود و شکایت از رئیس خود می کنند. ناگفته نماند که آنها شایعه پراکنی هستند و از ریختن چای لذت انحرافی می برند. بنابراین، زمان را محدود کنید همکاران منفی وگرنه بدبینی آنها به شما سرایت می کند. چنین کارمندانی همیشه ناسپاس و منفی باف هستند و انرژی و خوش بینی شما را تخلیه خواهند کرد.

وقت خود را با افرادی بگذرانید که مثبت و خوش بین هستند. اینها افرادی هستند که می خواهید رابطه خود را با آنها تقویت کنید زیرا در آینده برای شما مفید خواهند بود. انتخاب شاد بودن در محل کار به معنای پرهیز از صحبت های منفی، شایعات بیهوده و روابط کاری ناسالم تا حد امکان است.

ایجاد روابط معنادار در محل کار.

شما باید به جای تعداد زیادی از ارتباطات سطحی، سعی کنید با تعداد معدودی منتخب در تماس باشید.

مطالعات نشان می دهد که ایجاد روابط معنادار با افرادی که واقعاً به ما اهمیت می دهند، بهره وری و شادی ما را افزایش می دهد. احساس و درگیر شدن در روابطی که در آن می توانیم آنچه را که ما را به درد می آورد به اشتراک بگذاریم رضایت بخش تر است. گفتگوهای عمیق و محبت آمیز به مراتب بیشتر از گپ های بی اهمیت و سطحی تفکر برانگیز و انگیزه دهنده هستند.

افرادی را پیدا کنید که بتوانید خود را با آنها ابراز کنید و احساسات خود را پذیرفته باشید. وقتی در کنار افرادی هستیم که زندگی می‌کنند و از ما حمایت می‌کنند، می‌توانیم در همه راه‌هایی که زندگی و شغل اقتضا می‌کند، سازنده‌تر باشیم.

کمی بخواب

به همین دلیل است که گرفتن چند z اضافی هر شب می تواند برای شغل شما و همچنین شادی و بهره وری شما مفید باشد.

خواب رابطه مستقیمی با شادی در محل کار دارد، زیرا کمبود خواب باعث می‌شود در طول روز گیجی و بد خلق بمانیم. ناگفته نماند، داشتن استراحت خوب به شما امکان می دهد بهتر تمرکز کنید و فکر کنید، به این معنی که زمان کمتری را در بیرون از خانه و زمان بیشتری را صرف درگیر شدن می کنید. هنگامی که عادت به خواب راحت برای حداقل هشت ساعت در شب را در خود ایجاد کنید، کارمندی بسیار قابل تحمل تر، مهربان تر و شادتر خواهید بود.

طبق یک مطالعه، کارمندانی که خوب می خوابند عموما سالم تر، شادتر و حتی ایمن تر هستند. مراقبت از خود و اولویت دادن به خواب، هیدراتاسیون و تغذیه بخش مهمی از شاد بودن در محل کار است. ناگفته نماند، شما واقعا می توانید از شر آن کیسه های تیره زیر چشم خلاص شوید.

این آخر هفته شهر را قرمز کنید.

وقتی بعدازظهر جمعه فرا می رسد و شما بین مخفی کردن پرونده در کیف خود یا تنها گذاشتن همه چیز و استفاده حداکثری از آخر هفته خود دچار مشکل هستید. شما می دانید چه باید بکنید! روزهای تعطیل برای برقراری تعادل بین کار و زندگی شما ضروری است. کشیدن هر آخر هفته به خانه محل کار شما را در معرض شکست قرار می دهد: هرگز نمی توانید کار را پشت سر بگذارید و به زندگی شخصی خود ادامه دهید.

از تعطیلات آخر هفته خود برای استراحت با خانواده و دوستان یا راه اندازی مجدد باتری در خلوت استفاده کنید. بعد از یک آخر هفته سرگرم کننده و پرماجرا، صبح دوشنبه در اتاق هیئت مدیره واقعاً خوشحال خواهید بود.



Source link